22 January 2013

Shahidan Sokong TMJ & FAM (Komen Make Dale Nih!)

Shahidan Kassim
Ambo Tabik Spring ko demo Shahidan Kassim...bui berat lagi...

Kangar: “Saya sokong tindakan Tunku Mahkota Johor (TMJ) yang bukan saja berani, malah menunjukkan keprihatinan terhadap pemain.
“Malah saya juga menyokong FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) yang membenarkan enam laras senapang dibawa masuk ke stadium (Muhammad IV, Kota Bharu, Kelantan), minggu lalu,” kata Datuk Seri Shahidan Kassim, semalam.
Shahidan berkata, bukan itu saja, sepatutnya Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) sepatutnya membawa 600 laras senapang berikutan bilangan penonton yang hadir ke stadium itu.
Beliau yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis berkata, jumlah senjata dibawa itu sebenarnya kecil berbanding kehadiran penonton pada perlawanan itu.
“Saya sokong tindakan TMJ kerana beliau berani berbuat demikian, demi pemain dan penyokongnya, malah ia juga dibenarkan FAM.
“Harapan saya, FAM tidak mengambil tindakan ke atas kenyataan saya ini kerana menyokong tindakan yang mereka lakukan,” katanya. Menurutnya, beliau juga berharap Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa tidak risau dengan apa berlaku kerana ia hanya enam pucuk senapang yang dibawa ketika perlawanan itu.
“Apa yang kita akan lakukan jika pemain dibaling botol oleh penyokong lawan? Pasti kita marah dan TMJ hanya melakukan apa yang patut, berdasarkan Prosedur Operasi Standard (SOP) ditetapkan Kerajaan Johor.
“Penonton yang hadir juga melebihi 30 ribu, KAFA tidak perlu risau kerana ia hanya enam laras senapang,” katanya mengenai tindakan PBNJ membawa tentera lengkap bersenjata daripada Rejimen Ke-21 Gerup Gerak Khas (GGK) dari Kem Iskandar Mersing, Johor ke perlawanan itu. 
Sumber:Harian Metro@22-1-2013
***
Pagi2 lagi bangun ngadap Harian Metro,seloq suko Abe Daud dgn Shahidan Kassim ni. Alang2 keno doh ko FAM,pukul jah la.Pukul kok kekkok..Make dale ayat pah tule hitam. Sep kito jange lorat maroh ko Shahidan,baco dan pehe mollek ayat make dale beliau tu.Ternyata Shahidan Kassim pandai berterima kasih dengan tajaan Warriors utk pasukan Perlis. Abe Daud wi link deh http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2013012123505620130121235056//Article/index_html
 
Abe Daud copy paste tanpa edit sedikit pun komen sahabat kito Dee Zack. Bijok dan bernas komen dio. Abe Daud post sini deh..."Sudah lama suasana di KOTA BHARU tenang...sejak peristiwa trak polis dibakar...slps itu tiada lg kejadian aneh berlaku di KOTA BHARU...kelantan jg mulai BANGKIT SEJAK KEPIMPINAN BARU DLM KAFA..drp satu piala...dua piala..kita dpt piala...piala...piala...KEBANGKITAN YG BEGITU MENDADAK DAN TERATUR...hinggakan Skuad TRW berjaya memijak bumi IRAQ utk AFC CUP...kegilaan peminat terhadap bola juga amat mengkagumkan...SEMUA VENUE YG MELIBATKAN TRW..pasti ada segerombolan merah putih mengiringi....KITA MULAI BANGKIT....ramai yg JELES PD KITA...JELES PADA KEBIJAKSANAAN PENGURUSAN....jeles pada kepimpinan PIYA....jeles pd seluruh team TRW....TAPI MEREKA TIDAK CEMBURU BUTA..!!!.demi utk menyaingi TRW...BYK TEAM TLH UPDATE PASUKAN
MASING2....ATM...N9..perak...selangor....wahhh...NAMPAK MERIAH SENARIO BOLASEPAK NEGARA KITA...selari dgn itu..wujudnya ULTRAS....dimana2 saja ada game...mesti ada ultras...tak kira team mana pon...kita berkunjung tempat org....org juga dtg ke tmpat kita....nampak sudah ada jalinan muhibbah antara penyokong....betul lah kalau kita kata sukan dpt menyatukan dunia....AKAN TETAPIIII...langit tidak selalu cerah....akibat KUASA DAN NAFSU....MANUSIA BOLEH MUSNAH...SAUDARA JADI MUSUH...KAWAN JADI LAWAN...!!!! lupakah kita pd hukum ALLAH...tidak masuk syurga org yg memutuskan silaturrahim....!!!! JIKA ingin cabaran mendaki gunung...gunalah tangga bukan helikopter....barulah MANIS KEJAYAAN YG DIKECAPI....HEBAT TK SEMESTINYA KUAT....LEMAH TK SELALUNYA KALAH....USAHLAH BERBANGGA DFN KEKUATAN...kerana gajah tewas hanya pd seekor nyamuk....berpijaklah dibumi nyata....YG BULAT TKKAN DTG BERGOLEK...YG PIPIH TKKAN DTG MELAYANG....!!!!...hehehehe ko guano gu..????....sekadar renungan...". Ssero po nok kenal eh Dee Zack ni..  
www.kelate.net

No comments: