02 May 2013

Kelantan Puas Juarai Kumpulan G

PENGENDALI The Red Warriors, Bojan Hodak menyifatkan pasukannya berhak menjuarai peringkat Kumpulan G setelah mempamerkan prestasi memberangsangkan sepanjang saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC), musim ini.
Menjadikan Ayeyawady United FC sebagai mangsa terakhir dengan kemenangan 3-1 di Kota Bharu, Hodak berkata, barisan pemainnya mengetepikan masalah keletihan yang membelenggu mereka untuk menewaskan wakil Myanmar itu.
“Memang kami perlu menang perlawanan ini kerana bagi Ayeyawady United FC ia tidak membawa apa-apa makna, sekadar melengkapkan jadual sahaja. Saya gembira dengan kemenangan ini kerana kita menjadi juara kumpulan.
“Pasukan lawan tidak beraksi secara bertahan malah tetap lancar serangan ke pintu gol kita. Namun apabila kita memperoleh gol pertama, segala-galanya menjadi mudah buat kita. Apa pun, saya fikir perlawanan ini cukup menghiburkan bagi penyokong Kelantan,” katanya.
Kelantan yang beraksi tanpa dua tonggak utama, Indra Putra Mahayuddin dan Dickson Nwakaeme, selesa mendahului Ayeyawady United FC 2-0 menerusi jaringan Obinna Nwaneri (m-42) dan Nik Mohd Shahrul Azim Ab Halim (m-70) sebelum pasukan lawan merapatkan jurang oleh Nay Lin Tun (m-80).
Namun, sepakan penjuru ‘inswinger’ oleh Kapten Kelantan, Mohd Badhri Radzi tujuh minit sebelum perlawanan berakhir memastikan kemenangan skuad kendalian jurulatih Croatia itu sekali gus menjuarai peringkat Kumpulan G pada kempen Piala AFC kali ini.
Ditanya mengenai Kitchee SC, lawan yang menanti pada pusingan kedua, Hodak akui perlu berwaspada berdepan kelab dari Hong Kong itu memandangkan reputasi mereka pernah menjuarai liga negaranya selain turut diperkuatkan pemain import dari Sepanyol dan Pakistan.
Sementara itu, Jurulatih Ayeyawady United FC, Marjan Sekulovski menyifatkan Kelantan berhak menang dalam perlawanan tersebut berdasarkan kualiti pemain yang ada dalam pasukan tersebut.
“Saya kena akur, tewas kepada pasukan yang lebih hebat daripada kami. Namun keadaan pasti berubah jika kami mengikat keputusan seri tanpa jaringan pada babak pertama namun itu tidak berlaku.
“Meski pun tewas, saya tetap berpuas hati dengan prestasi pemain, lagi pun enam tonggak utama tidak dapat diturunkan pada perlawanan ini akibat masalah kecederaan,” katanya.
***
Hodak Puas TRW Ke Pusingan Ke 2
Kota Bharu: Ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak harus orang paling lega ketika ini selepas membimbing pasukan mara ke pusingan kedua, Piala Konfederasi Asia (AFC).
Selepas dikecam dan dikritik peminat The Red Warriors tempoh hari kerana aksi yo-yo pasukan, dia berjaya menambat balik keyakinan penyokong negeri dan harus mula mengilhamkan satu congakan lebih berkesan apabila berdepan aksi pada 14 Mei ini bagi pusingan berikut.
“Saya amat gembira dengan persembahan semua pemain malam ini. Saya akui banyak kesilapan yang dilakukan pemain saya pada awal babak pertama menyebabkan pergerakan serangan sedikit perlahan.
Jadual padat diatasi
“Haris (Mohd Haris Safwan) dan Khairul (Izuan Rosli) beraksi dengan baik cuma nasib saja tidak menyebelahi mereka untuk menjaringkan gol. Saya harap untuk perlawanan seterusnya mereka dapat menjaringkan gol kerana menerusi jaringan saja dapat memberi keyakinan tinggi kepada seseorang penyerang.
“Kami sudah melepasi peringkat kumpulan malah berjaya menjadi juara Kumpulan G. Ia sangat memberi kelegaan kepada pasukan selepas tertekan dengan jadual padat dan masalah prestasi dalam perlawanan sebelum ini,” katanya pada sidang media selepas perlawanan antara Kelantan dengan Ayeyawady United, di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini, malam kelmarin.
Dalam perlawanan terakhir kumpulan anak didik Hodak menewaskan kelab Myanmar, Ayeyawady United 3-1 hasil jaringan Dimitri Petratos, Nik Mohd Shahrul Azim Ab Halim dan Mohd Badhri Radzi manakala gol sagu hati pelawat oleh Nay Lin Tuan.
Sementara itu, jurulatih Ayeyawady United, Marjan Sekulovski berkata, biarpun tewas beliau gembira dengan aksi anak buahnya yang bermain tanpa kelibat enam tonggak utama menentang lawan lebih baik seperti Kelantan.
THE RED WARRIOR'S  
***
Malaysian Star Scores Direct From A Corner
A corner kick is always a great goalscoring opportunity – but few players have the audacity to try and score direct.
Jason Dodd once did it for Southampton, but apart from that it’s hard to think of too many more examples.
Still, 30-year-old Kelantan midfielder Mohd Badri bin Mohd Radzi did just that on Tuesday evening.
The Malaysian player struck direct from a corner against Ayeyawady United in the Asian AFC Cup, helping his team on the way to a 3-1 victory.
Thanks to 101greatgoals.com for bringing the goal to our attention in the first place. Check it out in the video below.
What do you think? Did he mean it?
Have you say in the comment box…
www.givemefootball.com 

No comments: