29 April 2013

Piala AFC 2013: Kelantan Vs Ayeyawady United (Perlawanan Terakhir Peringkat Kumpulan)

Kelantan Mahu Menang Bertemu Ayeyawady United
KOTA BHARU 29 April 2013- Kelantan mahu menamatkan kempen saingan Kumpulan G Piala Konfedarasi Bola Sepak Asia (AFC) dengan meraih tiga pada pertemuan dengan wakil Myanmar Ayeyawady United FC di Stadium Sultan Muhammad IV di sini, malam esok.
Kapten Kelantan, Mohd. Badhri Radzi mengakui pasukannya perlu meraih kemenangan pada perlawanan itu bagi mengesahkan status juara kumpulan, sekali gus memberikan kelebihan beraksi di tempat sendiri dalam aski pusingan kedua nanti.
Menurutnya, kejayaan membenam T-Team dalam saingan Liga Super, Sabtu lalu memberikan tonik berguna untuk berhadapan Ayeyawady United FC selepas dimalukan 1-6 oleh Maziya Sport and Recreation FC dalam Piala AFC sebelum ini.
"Meskipun sedikit keletihan selepas mengharungi jadual perlawanan, namun ia tidak mematahkan semangat kami untuk terus berjuang meraih kemenangan pada perlawanan ini.
"Sekiranya menang, Kelantan akan menjuarai kumpulan dan mempunyai kelebihan beraksi di tempat sendiri pada pusingan kedua nanti. Jadi peluang tersebut perlu digunakan sebaik mungkin," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada sidang akhbar perlawanan Piala AFC antara Kelantan dengan Ayeyawady United FC di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE
 ***
Kelantan Sasar Hos Untuk Pusingan Ke 2 Piala AFC
KOTA BAHARU 29 April 2013 - Kelantan perlu menang ke atas kelab Myanmar, Ayeyawady United di Stadium Sultan Muhammad IV di sini, esok, agar dapat mengambil kesempatan menjadi hos perlawanan mereka pada pusingan kedua bola sepak Piala AFC 2013.
Kelantan yang menerajui Kumpulan G dengan 10 mata, dijangka berdepan naib juara Kumpulan E, Kitchee FC dari Hong Kong, pada pusingan kedua yang melibatkan 16 pasukan iaitu dua pasukan teratas daripada setiap kumpulan.
Pada sidang media sempena perlawanan itu di sini hari ini, jurulatih Kelantan, Bojan Hodak berkata, kesebelasan utamanya esok tetap sama seperti menentang T-Team dalam Liga Super, Sabtu lalu. - BERNAMA
***
TRWFC@29/4/2013
Sidang Media Piala AFC: Kelantan mln Ayeyawady United
 
Bojan Hodak akan menurunkan kesebelasan terbaik malam esok kecuali Dickson Nwakaeme yang terpaksa direhatkan akibat kecederaan.
Selain itu, Indra Putra dan Zamri Ramli juga tidak dapat diturunkan kerana menjalani pergantungan satu perlawanan.
Dimitri Petratos dan Norfarhan Muhammad dijangka akan bergandingan di posisi serangan.
Dalam perkembangan yang sama, kapten pasukan, Badhri Radzi menuntut rakan sepasukan beraksi berhabis-habisan untuk menggapai kemenangan sekaligus menjadi juara kumpulan
 

No comments: