17 June 2009

WIRA MERAH KEMBALI !!

Salam,
Kelantan meraikan 'kepulangan' mereka ke Stadium Sultan Mohd IV dengan kemenangan 3 - 0 mengatasi UPB-Myteam malam tadi. Sejak di'haram'kan beraksi di stadium ini sejak April lalu, malam tadi skuad Kelantan menggunakan kesempatan beraksi di tempat sendiri untuk meraih 3 mata penuh dalam meneruskan baki perlawanan Liga Super musim ini. (macam ulasan bola la pulokkk !!!). Gol-gol perlawanan malam tadi dijaringkan oleh Indra Putra Mahyudin (minit ke -13 & 42 ) dan oleh Badri Radzi (minit ke - 60).

Sekarang Kelantan dikedudukan tempat ke-6 liga dengan jumlah 31 mata, jauuUUUh tertinggal di belakang Selangor di tempat pertama dengan 43 mata.

















Setelah digantung sejak April lalu, Stadium Sultan Mohd ke-IV digunakan semula malam tadi (dan seterusnya) setelah FAM menarik balik larangan penggantungan.

















Indra Putra menjaringkan 2 gol malam tadi.(Gambar sekadar tempelan! bukannya aksi perlawanan malam tadi)

Kemenangan ini diharap dapat menyuntik semangat untuk kemenangan perlawanan seterusnya, rasanya walaupun dah terlewat untuk mengejar Selangor dan Perlis(untuk jadi juara Liga Super) sekurang-kurangnya berada dalam kelompok 3 teratas OK la kottt !!!! lepas ni tumpu pada Piala Malaysia pulokkkk !!!!!!!!!!
Harapan kepada penyokong2 Kelantan , jadikan kejadian rusuhan sebelum ini sebagai pengajaran !!! jangan le diulangi lagi kerja2 tak berfaedah tersebut, nanti kita (Kelantan) yang rugiiiiii....

(Sekarang ni pun tengah rancak berlangsung Piala Konfederasi~Brazil nyaris2 lagi kalah pada Egypt...menang 4-3 !!!)
*** Update@22.6.09~Kelantan menang lagiiiii, menewaskan KM Naza 1 - 0, jadi le, dapat 3 mata, Brazil pulak dapat masuk semi final Piala Konfederasi, menewaskan Itali 3 - 0. Lee Chong Wei pulak juara terbuka Indonesia, menewaskan taufik Hidayat 21-9, 21-14 (gua tengok 'live' kat TV1 semalam !!! )

Adiossssss

No comments: