09 November 2009

Sepetang di Taman Tasik Ampang Hilir

Salam,
Lupakan sekejap pasal Kelantan(dan penyokong-penyokongnya yang tak bertamadun itu!!), nanti musim depan (2010) boleh cerita lagi, moga-moga tak berlaku lagi la kejadian bodooooohhh tersebut! Bila semua ni berlaku sapa yang malu??? orang Kelantan jugak yang malu! Sapa yang susah?? KAFA jugak yang susah! kena denda, kena bayar ganti rugi, kena itu, kena ini, kena macam-macammm lagiiiiiiii....Walau apapun yang berlaku selepas ini, persepsi negatif terhadap Kelantan sukar diubah lagi, maruah dah tercalar, lumpur dah terpalit, muka dah kena conteng, kat mana nak letak muka????


Taman Tasik Ampang Hilir(nampak KL Tower & KLCC ???)
Untuk meredakan 'ketidakpuasan' hati, terkilan, terkelempap, terkelendat dan macam-macam 'ter' lagi terhadap kekalahan Kelantan dan protes terhadap sikap segelintir penyokong-penyokong Kelantan, gua petang semalam membawa diri ( dan membawa isteri) ke sebuah taman tasik bagi menenangkan fikiran yang berserabut disebabkan kejadian tersebut....


Pemandangan indah menjelang senja di tepi tasik, mendamaikan...


Banyak 'exercise' yang boleh dilakukan di sini antaranya bergayut,bergayut sambil bergerak(betul ke istilah ni??)mendagu,menlutut,mendahi dan meregang badan!!! Selepas bersenam sedikit sebanyak tersebut badan dah rasa lega, otak pun dah lega, kepala pun ringan dan rasa semangat nak menonton EPL malam ni....
***
Kepada segelintir penyokong-penyokong Kelantan yang membuat onar malam tu, sedar le perbuatan anda tidak dapat diterima akal sama-sekali!!! Perbuatan membakar mercun, membaling objek, membakar kerusi penonton dan segala macam tindakan yang mengaibkan adalah sangat-sangat dikesali!!tak sepatutnya dilakukan oleh mereka yang waras pemikirannya!! Kelate oh Kelate!Apa nak jadi ni???? Layan EPL lagi bagusss!! Sepanjang dok tengok EPL tak dok pula tengok penonton bakar kerusi!!!!!

6 comments:

abah aman said...

salam mansor,
Tentunya keindahan tasik ampang hilir boleh memberikan tuan ketenangan.

Anonymous said...

Disatu penjuru tasik tu dulu aku pernah selalu kena nasi budu pernah kaca sura tapi habih doh keno pindoh.

Kawe said...

Anonymous~
Setahu kawe sebelah Tasik Ampang Hilir tu ada kampung nama Perwira Jaya,,,demo dok situ ko??
inilah harga sebuah pembangunan, nak bangunkan sesuatu projek mesti ada yang 'terkorban'...

hani@debumelukut said...

laaa..masuk jugak gambar condo ambo tuh.
salam, saya baru tersinggah blog saudara. bukan nak komen tapi nak hulur salam saya buat isteri saudara. kami sama2 duk satu wad(HUSM) 8 tahun dulu masa ada masaalah dgn anak dalam kandungan. saya tak pernah lupakan dia yg walau pun sekejap sempat berkongsi cerita..salam dari kak hani( cikgu yg gemuk dan kuat ketawa tuuu)

SangKunang said...

tok sey komen pasa tasik tu..
cumo tertarik nge ayat hujung2 tu pasa penyokong kelate..

dop tau laa nok wak guano..kecewo jugok kawe pon.
kecewo nge penyokong, kecewo jugok nge pengurusan stadium..

bakpo EPL xdok mekong2 botol walaupon duk dekat? sebab kawalan dio ketat. nok masuk stadium buke main payoh lagi. cek tubuh pulok tu.. kito ni dok...
polih tanya kawe maso masuk stadium final ari tu (kawe bawok beg)..

polih : ade apa dalam beg tu
kawe: takde pe bang, baju hujan je letak dlm nih..

napok? tanyo sajo berat sunggoh puok polih.. kalu kawe bawok dadoh pun kawe x ngaku..

kalu gini keada'e nyo, gapo akan jadi kalu ado hok jahak bawok masuk bom utk tujuan mengganas? dok ko 90 ribu oghe mati ssajo

juk said...

Salam ziarah. Blog anda sgt menarik. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Buat MOU, OK? Thanks.

Zuki (zukidin.blogspot.com)