09 April 2009

MEMALUKAN !!!!

Salam,

MEMALUKAN !!!! itulah tajuk besar kat Utusan ari ni......

Membaca surat khabar semalam dan ari ni, berkenaan 'Penyokong Bolasepak Kelantan Merusuh' membuatkan gue rasa...... nak marah ada, geram, garam, gula, beras,dll,... nak gelak tak sampai hati!!...dari dulu-dulu sampai la ni -la ni masih tak berubah-ubah !!! bergaduh, bergaduh dan bergaduh!!!....sebagai anak Kelate' dan peminat pasukan "Red Warrior" gue rasa maluuuuuu sungguh, malu yang amat malu dengan sikap pemain yang tak professional ( bukan semua ) dan sikap penyokong yang masih tak reti-reti nak menonton dengan baik-baik, tidak emosi, boleh menerima keputusan, tak kira menang atau kalah !!!... ( maksud gue ~ dengan penuh semangat kesukanan lee !!) ......Fair Play pleaseeee!!!!!!!!!!





















Bergotong-royong men'terbalik'kan trak polis, hebat ! hebat !! ~
Gambar dari Blog Kelate Fc


Semalam bila tengok berita sukan kat TV macam tak percaya kejadian ni (rusuhan) berlaku di Malaysia!! lebih tepat lagi di Kelantan !! nak tepat lagi di Stadium Sultan Mohd IV, berhampiran dengan rumah gue kat Kelate nuuuuunn....ingatkan berlaku di London ke, di Milan ke, di Brazil ke.....ropa-ropanyeee berlaku di kg gue, maluuuuuuu wehh!!!















Sepak ! tendang ! tumbuk !...bukan sepak bola,...sepak orang!!!! ~
Gambar dari Blog Kelate Fc
Harapnya, seperti kata MB Kelantan ( dan semua peminat2 bola Kelate'~termasuk gue ) biarlah kejadian ini yang TERAKHIR berlaku,...cukup-cukuplah !!! .....'bo - bo' lah kata orghe Kelate'.....

Rasanya pasukan yang ada la ni dah bagusss, tapi disebabkan oleh sorang dua pemain yang buat hal, rosakkkkk seluruh pasukan.
Hajat di hati nak tengok pasukan Kelantan yang 'bersih'....bersih dari segi permainan, main bola betul-betul..bukan nak bergocoh!!! penyokong2 pun jangan lee emosi sangat!!!...

Wassalam....

1 comment:

Liz said...

Sabar ayoh bee, sabar..
=)